12 Haziran 2015 Cuma

KGBT 9. Tur || Benzemez Kimse Sana || Yorum




Herkese merhaba. :)
Güzel bir kitap yorumuyla yeniden karşınızdayım. :)
Kitap Gurmeleri'nin 9. Turu "Benzemez Kimse Sana"
Yoruma geçmeden önce kitabımızla ilgili fikir edinelim ama, değil mi? :D



ARKA KAPAK:
Esme ve Dağlar… Bir kadın ve bir adam! Aşka bulaştırdılar ellerini, yüzlerini... Dokunarak ısındılar, susarak anlaştılar. Korktular, kızdılar, kapıları çarpıp kaçtılar. Hep bir yol aradılar; her yol birbirlerine çıktı. Karmakarışık oldular, kayboldular... İkisi de anlamadı; aşkla baş edilebilir miydi? Vazgeçince unutulabilir miydi? Peki hatıralar kimin emrindeydi?

"Duyarsızlıkların sığ sularına sürüklendiğimiz, hatta sürüldüğümüz, ilişkilerin peynir ekmek gibi tüketildiği şu yaşadığımız günlerde Seda Özay'ın entelektüel duyarlığını özellikle önemsiyorum. Birebir hissettiren, yer yer muzipçe gülümseten, buram buram yaşanmışlık kokan kendine özgü şiirsel anlatımını seviyorum. Ama sanırım en çok, saf aşka duyduğu saygıya saygı duyuyorum..."
-Hakan İşcen-

"Hayatın ancak hisli perdesinde göz göze gelebileceğiniz cümlelerin sahibi Seda Özay. Kaleminin ucunda, hatırlatan, yüzleştiren, sızlatan, tanıklık eden bir şeyler var hep... Kalbe yakın, unutmaya uzak... Sanatı ve edebiyatı buluşturan özel dünyasını keşfeden okuyucuların, yazdıklarından vazgeçemeyeceğine inanıyorum. Çünkü yolu aşk onun..."


YORUM:

Esme, genç bir radyocu. Dağlar ise ünlü bir psikolog. Ve bu iki gencin yolları bir radyo programında kesişiyor.

Dağlar, Esme'nin radyo programında duyduğu sesiyle kızımıza tutuluyor. Ki bu benim hoşuma giden ayrı bir unsur oldu. Bundan sonrası zaten olaylar, olaylar.... Eğer kendimi tutmazsa kesinlikle spoiler vereceğim. Ve ben kendimi şu anda spoiler vermemek için bile çooooook zor tutuyorum.

Kitabın konusu çok farklı geldi bana. Peki beğendim mi? Beğenmek ne kelime yahu! Kitap harikaydı! :)

Yani ilk defa bu türden bir kitap okudum. Eğer günümüzde hep birbirinin tekrarı olan kitapları okumaktan sıkıldıysanız, bu kitabı kesinlikle alıp okuyun derim. Çünkü çok iyi gelecek. ;)

Gelelim yazarın kalemine. Sevgili Seda Özay'ın çok güçlü bir kalemi var. Kitap da ki cümleler gereksizce uzatılmamış ve sıkmıyor. Yalın, sade ve akıcı. Bu benim çok hoşuma gitti. Zaten bir kitabın akıcılığı ve içeriğindeki o duygu yoğunluğu benim için çok önemlidir. Ve Benzemez Kimse Sana da bu fazlasıyla var. :)

Ahi bu arada. Duygu yoğunlu dedim, değil mi? Evet, evet! Kitap buram buram duygu kokuyor. Aşk kokuyor. :) Öyle ki, ben bazı sahneleri okurken kendimden geçtim. :) Yazar, duygu yoğunluğunu, karakterlerin hislerini, bana fazlasıyla verdi. Kısaca diyebilirim ki ben çok etkilendim.

Son olarak da diyorum ki.... Bu kitabı hala okumadıysanız çok şey kaybediyorsunuz. Kitaplığınızda bulunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Ve farklı bir şeyler okumak istiyorsanız eğer, bu kitap tam da size göre. ;)


0 yorum:

Yorum Gönder